Ipogeo dei Cristallini Foundation

Fondazione Ipogeo dei Cristallini cerchietto alto rosa e verde

About us

“The Ipogeo dei Cristallini Foundation carefully listens and engages with the community of the Sanità neighborhood, embracing its authenticity and diversity through a committed effort to safeguard both tangible and intangible cultural heritage and to foster skills that create opportunities for development and rootedness in the territory, in defense and promotion of this one, towards a future of sustainable tourism and shared prosperity.

In the vast landscape of contemporary challenges, from the fight against poverty and discrimination to the tireless pursuit of lasting peace and equitable access to education, without forgetting the precious conservation of our cultural heritage, the Foundation is dedicated to finding solutions rooted in the authenticity and uniqueness of Naples, promoting a culture of peace and mutual respect.

Together, we can believe in a future where culture and humanity are rediscovered as the same value, in a just society of which we can be proud.”

Chairman

Board of Auditors

PRESIDENT

AUDITORS

Il collegio è formato da tre componenti (due nominati dal Consiglio di Amministrazione ai sensi dell’art. 8 e uno dal … e provvede al riscontro della gestione finanziaria. Si avvale della consulenza della società di certificazione …, che opera pro bono.
Dal 2024 la Fondazione si è dotata di un codice etico e di un modello di valutazione dei rischi, in osservanza della L.231/01. Il Comitato di Vigilanza dei rischi è composto dai membri del Collegio dei revisori, che redigono un apposito rapporto trimestrale.